Čini se da su pojedini lideri jednostavno bolji od drugih. Za njih često pomislimo kako sasvim nenametljivo, svojim stavom, harizmom i sposobnošću motivišu tim i ostvaruju vrhunske rezultate. S druge strane, imamo i one koji uprkos ogromnom trudu jednostavno ne uspevaju da uspostave kvalitetnu komunikaciju sa podređenima.
Bilo da ste tek stupili na neku rukovodeću poziciju ili vam se takvo mesto smeši u bliskoj budućnosti, dobre vesti su da postoje izvesne strategije zahvaljujući kojima možete razviti i usavršiti svoje liderske veštine i dalje napredovati u karijeri. U nastavku vam donosimo nekoliko saveta kako da postanete bolji lider.
Budite disciplinovani
Teško da možete očekivati disciplinu od svojih podređenih ukoliko i sami niste takvi. Zbog toga disciplina predstavlja osnovni preduslov za obavljanje menadžerske funkcije. Ukoliko posedujete ovu osobinu, pokažite je tako što ćete uvek poštovati rokove, održavati i završavati sastanke u zakazano vreme i poštovati sklopljene dogovore. Ako vam organizovanost i disciplina nisu jača strana, moraćete da poradite na tome kako biste kvalitetno obavljali funkciju lidera.
Preuzmite više projekata
Odličan način da razvijete svoje liderske veštine jeste preuzimanje više odgovornosti. Naravno, to ne znači da na svoja leđa morate „svaliti“ više nego što možete da podnesete, ali, ukoliko želite da rastete moraćete da obavite više od onoga što je obuhvaćeno vašim opisom posla. Izlazak iz zone komfora jedini je način da naučite nešto novo, a na ovaj način će vas i drugi percipirati kao nekoga ko se zalaže i preuzima inicijativu.
Naučite da pratite druge
Pravi vođa nema problem da prepusti kontrolu drugoj osobi ukoliko je to neophodno. Ukoliko stremite ka liderskoj poziciji morate da naučite da se nosite sa situacijama kada se neko ne slaže sa vama, dovodi u pitanje vaše odluke ili iznosi bolje ideje ili rešenja za određeni problem. Morate biti otvorenog uma i prihvatiti drugačija mišljenja i odati priznanje ljudima koji to zaslužuju.
Gledajte širu sliku
Svakog dobrog lidera karakteriše sposobnost sagledavanja šire slike i predviđanja problema pre nego što se pojave. Ovo je naročito vredna veština ukoliko vodite složene projekte sa veoma kratkim rokovima. Sposobnost predviđanja problema i usmeravanje tima da rade na taj način kako bi se oni izbegli pomoći će vam da ubrzate realizaciju projekta, budete efikasniji, produktivniji i uspešniji.
Budite inspiracija svom timu
Biti lider znači da ste deo tima – prvi među jednakima. Kada ste u takvoj ulozi, vaš zadatak jeste da pronađete način da motivišete i inspirišete kolege da ostvare svoj pun potencijal. Budite na raspolaganju članovima tima u situacijama kada im je neophodan razgovor ili podrška. Ukažite im na njihove kvalitete i ohrabrite ih u realizaciji ciljeva.